YGS İslam Tarihi ve Uygarlığı Çıkmış Soruları ve Cevapları
1. İslam Devleti’nde Hz. Muhammet’ten sonra devlet başkanı olan kişiye halife sanı verilmiştir. Ancak Dört Halife Dönemi’nin ardından halifenin dinî ve siyasi otoritesi, İslam dünyasının tümünde kabul görmemiştir.
Buna, İslam tarihinde görülen,
I.Emevi halifelerinin güttüğü Arap milliyetçiliği siyasetine karşı tepkilerin ortaya çıkması,
II.Abbasiler, Fatımiler ve Endülüs Emevilerinde olmak üzere aynı anda üç halifenin olması,
III.Dört Halife Dönemi’nde Kur’an-ı Kerim’in kitap hâline getirilmesi ve çoğaltılması
durumlarından hangilerinin kanıt olduğu savunulabilir?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III D) I ve II E) II ve III
(2012-YGS)
2.
I.Ömer | Sınırların genişlemesiyle devlet teşkilatlanmasının hızlanması |
II.Osman | Kıbrıs’ın fethedilmesi |
III.Ebubekir | Kur’an-ı Kerim’in çoğaltılması |
IV. Ali | İslam dünyasındaki ayrılıkların derinleşmesi |
V.Muaviye | Halifeliğin saltanata dönüşmesi |
Yukarıdaki eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?
A) IV. B) V. C) III. D) II. E) I.
(2011-YGS)
3. Sami dillerinden olan Arapça, İslamiyetten önce Arabistan Yarımadası’yla sınırlıyken İslamiyetten sonra önem kazanmış ve İslam dünyasında ortak bir dil durumuna gelmiştir.
Aşağıdakilerden hangisinin bu durumun nedenlerinden biri olduğu savunulamaz?
A) Arapçanın Kur’an dili olması
B) Fetihler yoluyla Arapçanın geniş alanlara yayılması
C) Arapçanın Emeviler Döneminde resmî dil olarak kabul edilmesi
D) İslamiyeti kabul edenlerin sayısının artması
E) Emeviler Döneminde Arapların Arap olmayan Müslümanlardan üstün tutulması
(2010-YGS)
YGS İslam Tarihi ve Uygarlığı Soruları Cevapları
1. D 2. C 3. E